8/28/13

Bedroom Basics


Naast de woonkamer in een nis creëerde ik mijn slaapkamer, heel snel, in een paar dagen nadat ik was verhuisd.
Heel eenvoudig mixte ik wat verschillende structuren en meubels. De kamer is erg licht - ik moet nog steeds gordijnen maken. Maar om het toch een beetje aan te kleden, drapeerde ik gehaakte kleden over het bed en gevederde vleugels om structuur te geven op de witte muur. 


Ik hou van het lampenkapje wat een overblijfsel is van het oude Crealab van 24Homes. Het kapje was helemaal kapot. Ik kan me nog goed herinneren dat Chantal met veel moeite het heeft gerepareerd. Nu mag ik er elke dag van genieten! Het oude lijstje van Pierre-Joseph Redouté is van "Oud Wit" in Dordrecht.


De afgelopen weken heb ik veel details veranderd in de slaapkamer
om deze een meer urban, shabby, bohemian summer stijl te geven.
Die foto's volgen morgen...
With love, C


Vintage jurkje voor een zachte uitstraling aan de kast (die ik nog steeds moet verven!)


Twee halve kooitjes met daarin prachtige kunstwerkjes van mijn liefste
vriendinnetjes, Karin Joan en Elja. Kostbaar!


Mijn manier om armbanden op te bergen - op een oude kandelaar


En antiek raamhor met vleugeltjes aan een koordje

6 comments:

  1. Jaaa, daar is mijn lamp! Was ik al eens verliefd op geworden ;-) Lieve Claire, wat heb je er een droomplekje van gemaakt, voelt voor mij als een sprookje, ik zou me direct helemaal thuis voelen bij je..
    Heel veel creativiteit, liefde en geluk gewenst op je nieuwe plekje met je heerlijke kleine kereltje..
    L♥VE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi lieve Suus, dankjewel voor je berichtje! Zo leuk dat jij deze lamp ook geweldig vind :) Morgen weer een nieuwe post over de slaapkamer met weer andere lampjes, hihi... maar dit lampje heeft dan weer een andere ereplaats gekregen. Hij is ook zeker mijn favoriet in huis, nog steeds! Dankejwel voor al je lieve wensen. Ik wens jou het zelfde, en heel goed dat je je hart volgt, dat is het belangrijkste wat je kunt doen. Liefs en knuffel voor jou! Claire

      Delete
  2. Je slaapkamer is heel mooi. Toch weer wat meer wit :) Je lamp springt eruit. Ik zei het ook al tegen mijn man: kijk is toch gaaf zo die lamp. Zelfs dat groen vind ik zo best mooi. weer een leuk idee om eens uit te proberen. Ook die kandelaar met armbanden vind ik heel leuk. Wij gaan 28 okt over naar onze nieuwe woning. Een heel oud pand (veel hout) maar het is ook een huurwoning... dus om nou alles op te knappen. Ik hoop dat ik net zo snel als jij voor elkaar krijg om zo'n fijn thuis te creëren.

    liefs Sanne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Sanne! Vanavond komt er een nieuwe post online over de slaapkamer... ben benieuwd wat je daarvan vind :)
      Wat leuk dat jullie gaan verhuizen, spannend! Een oud pand klinkt wel al heel gaaf, ik ben benieuwd. Veel succes met alle voorbereidingen... Liefs, Claire

      Delete
  3. I love this! I love all white bedrooms! :)

    ♥ Brittney @ True Vintage Love
    http://www.truevintagelove.com

    ReplyDelete